3 Tips van nieuwe merken om de online zichtbaarheid te vergroten

september 17, 2024

Bedrijven kunnen niet meer om online marketing heen om zichzelf voor de buitenwereld zichtbaar te maken. Toch is dat makkelijker gezegd dan gedaan, want in de marketingwereld wisselt de ene ontwikkeling de andere al snel op. Wat een jaar geleden nog werkte, is nu misschien alweer verleden tijd. Het is goed om naar nieuwe merken en bedrijven te kijken die het de laatste tijd goed doen en een grote online presence hebben. Dit zijn de 3 belangrijkste tips voor online zichtbaarheid van nieuwe merken. 

Tip 1. Bookmakers laten zien dat keywords nog steeds relevant zijn

De afgelopen jaren zijn er steeds meer online casino’s en bookmakers bijgekomen. Zo veel zelfs dat de strijd om de spelers continu gaande is. Bookmakers zijn dan ook altijd op zoek naar de beste manieren om meer spelers te werven en online zichtbaarder te worden. Dat doen goede bookmakers onder andere met hoge bonussen, promoties en een groot aantal wedopties, maar spelers moeten de website wel weten te vinden.

Een van de manieren waarop ze dat voor elkaar krijgen is met behulp van de juiste keywords of zoekwoorden. Dit zijn woorden waar in zoekmachines veel op wordt gezocht door spelers. Door die woorden op de juiste manier en in de juiste hoeveelheden te verwerken in de website zullen zoekmachines ze sneller tonen aan websitebezoekers. Dit wordt ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd. 

Het is interessant om te weten dat hoogwaardige content volgens het EEAT principe ook van groot belang is. EEAT staat voor:

  • Experience (ervaring)  
  • Expertise (expertise) 
  • Authoritativeness (autoriteit) 
  • Trustworthiness (betrouwbaarheid) 

Daarom zul je steeds vaker zien dat bookmaker ook belangrijke informatie en tips delen die hun spelers helpen. Denk aan inzettips en een uitgebreide uitleg van de wedmogelijkheden. 

Tip 2. Nieuwe merken zetten thought leaders in

Aangezien Google besloten heeft steeds meer waarde te hechten aan kennis en expertise, is het voor bedrijven goed om hierop in te springen. Nieuwe merken zetten daarom thought leaders in.  

Thought leaders zijn medewerkers die hun kennis en expertise delen met volgers op social media. Dit zorgt voor meer online zichtbaarheid en zet bedrijven neer als een betrouwbare, maar ook benaderbare optie. In een individualistische wereld zijn mensen nog steeds op zoek naar persoonlijke verbinding, ook in de merken die ze kiezen.

Maar hoe gaat dat in zijn werk, het inzetten van thought leaders? Eigenlijk is het simpel. Medewerkers delen online hoogwaardige informatie die ingaat op een relevant probleem van de lezer. Het kan hierbij gaan om het delen van white papers, case studies of best practices. 

De informatie die gedeeld wordt moet vooruitstrevend zijn, maar ook onderbouwd met onderzoek en feiten. Daarnaast is het van belang dat de content er visueel ook goed uitziet, met grafieken, video’s en afbeeldingen. 

Tip 3. Werk samen met influencers

Wie wel eens op TikTok zit en een influencer ziet met een AirUp fles staat er misschien niet bij stil, maar het gaat hierbij om een samenwerking. Influencers worden steeds vaker benaderd om producten en diensten te promoten. Dat kost ondernemingen uiteraard geld, maar het kan ook behoorlijk wat opleveren. 

Beginnende influencers zullen blij zijn dat ze gratis producten krijgen en zullen die graag in hun video’s laten zien. Gaat het om bekende influencers dan is het prijskaartje iets hoger. Maar wie echte bekende influencers weet te strikken heeft ook gegarandeerd duizenden views. 

Wat de uiteindelijke kosten zijn is sterk afhankelijk van de afspraken die gemaakt worden. Een influencer die een langdurige samenwerking aangaat met een kledingmerk en tegelijkertijd geen andere kleding mag promoten kan daar zomaar een modaal maandsalaris mee verdienen. 

Toch is het ook voor kleine bedrijven mogelijk om met influencers te werken. Een van de manieren is om simpelweg producten naar bekende Tiktokkers, Instagrammers of Youtubers te sturen. Uiteraard is het dan niet zeker of ze de artikelen laten zien. En als ze ze laten zien is het niet zeker of ze positief zijn. 

Reken voor betaalde samenwerkingen op de volgende kosten:

  • Voor influencers van 1000 tot 10.000 volgers – € 50 tot € 150 per post
  • Voor influencers van 10.000 tot 100.000 volgers – € 150 tot € 750 per post
  • Voor influencers van 100.000 tot 500.000 volgers – € 750 tot € 3000 per post
  • Voor influencers vanaf 500.000 volgers – Vanaf € 3000 per post 

Kies voor influencers die gecertificeerd zijn

Momenteel kiezen steeds meer bedrijven uitsluitend voor influencers die gecertificeerd zijn. Stichting Reclame Code lanceerde samen met brancheverenigingen DDMA en bvA een certificaat voor erkende influencers, ‘Certified by Influencerregels.com’. Influencers met dit certificaat hebben laten zien dat ze op een verantwoorde manier reclame maken. Momenteel hebben meer dan 1000 influencers het certificaat. 

Blijf op de hoogte want de veranderingen gaan snel

In online marketing en het verbeteren van de online zichtbaarheid gebeurt heel veel. De trends en ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Nieuwe merken waaronder nieuwe bookmakers zitten hier veelal bovenop. Houdt deze merken dan ook zeker in de gaten, want de kans is groot dat ze op de hoogte zijn van de nieuwste trends in online zichtbaarheid. 

Delen via

Vergelijkbare berichten