Nieuwe toeristisch webportaal VVV Fryslan

april 2, 2012

Dit kan een activiteit of arrangement zijn maar ook een speciaal zomer menu of overnachting op een bijzondere plaats. In ruil voor een product van de onderneming dat VVV Fryslân mag weggeven, komt het betreffende product vier maanden lang in de spotlight te staan op de nieuwe website. Via social media maken ‘volgers’ van VVV Fryslân kans om het betreffende product dat de ondernemer beschikbaar stelt te winnen. Zo krijgt de ondernemer via verschillende kanalen aandacht voor zijn of haar product.

‘Toeristen komen zo in aanraking met het meest actuele aanbod, passend bij het seizoen. Met het weggeven van de producten proberen we een herhalingsbezoek te stimuleren. Uit de cijfers blijkt namelijk dat toeristen die eenmaal in Fryslân zijn geweest vaak een keer terugkomen. Daarnaast gaan we er ook van uit dat het positieve mond-tot- mond reclame zal opleveren. Zowel online als offline’, vertelt Rene van der Weide.

VVV Fryslân slaat met deze actie een geheel nieuwe weg in. De samenwerking is voor beide partijen voordelig. Zo wordt het online netwerk van het VVV Fryslân groter maar, heeft de ondernemer ook de kans om een grotere doelgroep aan te spreken middels social media.

Alle toeristische ondernemingen zullen via de ‘zoek, vind en boek’ module te vinden zijn op het provinciale toeristische portaal. Ondernemers die zich hiervoor nog niet hebben aangemeld kunnen zich alsnog registreren op www.vvvfryslan.nl/voorondernemers. Ondernemers die mee willen doen aan de actie kunnen hier ook meer informatie vinden. Het toeristische portaal gaat 1 mei online en de actie loopt van mei t/m augustus.

Delen via

Vergelijkbare berichten