BrainWorks Communication uit Sneek groeit rustig door

maart 13, 2012

Brainworks wijkt niet alleen qua aanpak af van collega-bureaus. Molhoek: “Wij doen meer dan het bieden van reclame-adviezen en het traject van idee en ontwerp tot kant-en-klaar product. Onze klanten zijn voornamelijk bedrijven met een sterke publicatiedrift. Dat zijn ondernemingen met grote assortimenten van bijvoorbeeld 15.000 artikelen en meer. Onze bedrijfsvoering – inclusief dochteronderneming MediaDoc – is erop gericht om door middel van geautomatiseerde databases in die publicatiebehoefte voorzien. Het inzetten van het zogenoemde database publishing biedt onze klanten de kans snel en goedkoop hun producten of diensten onder de aandacht te brengen.”

 

Geen megadure reclamecampagnes maar het efficiënt en effectief inzetten van de technische mogelijkheden, blijkt een succesfactor. “Reclame hoeft niet duur te zijn om te scoren of veel mensen te bereiken. Met behulp van één database kunnen wij ervoor zorgen dat de gewenste boodschap van onze klanten op de gewenste plaats terecht komt; van smartphones, e-mailboxen en computers tot tablets. Ook zetten we de sociale media in. Relatief eenvoudig, dus goedkoop”, aldus Molhoek over de corebusiness van zijn bedrijf. “De term ´Web-To-Print´ is dus niet aan ons besteed, wij noemen het al jaren ´Web-to-publish´. Onze klanten besparen jaarlijks heel veel geld, geen reclamebureau DTP-uren meer, maar zelf snel met een druk op de knop maken wat nodig is.”

 

Sales genereren

Maar, zoals de ondernemer al heeft laten doorschermeren, gebeurt er veel meer in de bedrijfspanden in Sneek en Groningen. “Wij bedenken mooie acties voor mooie merken en mooie bedrijven. Het gaat om sales voor onze klanten te genereren en dat doen we op verschillende manieren. Voor grote ondernemingen, maar ook meer kleinschaliger bedrijven. Bijvoorbeeld voor Gaastra Sails doen wij alle communicatie: offline en online. Maar ook voor dataopslag-specialist Imation, Memorex en XtremeMac die mooie apparatuur heeft om iPods, iPhones en dergelijke in te zetten. Een heel andere klant is tapijtleverancier Desso waar alle actiematige instorecommunicatie voor wordt gedaan. Sinds een jaar mogen wij dat ook doen voor Parade Tapijt en Bonaparte; deze merken maken sinds kort onderdeel uit van de Desso Group.”

Uitgangspunt bij alle inspanningen van Brainworks is dat er zo goedkoop mogelijk een effectief product wordt neergezet. “Kijken naar de kosten is ons uitgangspunt. Nu helemaal belangrijk, omdat veel bedrijven door de recessie minder budget hebben. Reclame maken is en blijft echter belangrijk. Wij werken voor een diversiteit aan klanten, op elke klant zijn wij even trots.”

 

Brainworks – en dochters – draait goed, dankzij de ambities van Marco Molhoek en zijn medewerkers. “Omzetgroei of groter worden, is echter niet ons streven. Meer diensten aanbieden en de wisselwerking tussen de diverse bedrijfsonderdelen stimuleren. Een tijd terug heb ik The Publishing Factory en PrintWorks samen met Gerjan Steenbeek opgezet. Onze klanten die met MediaDoc werken, kunnen nu hun eigen drukwerk maken en bestellen vanuit één systeem. Lage oplages in full color de volgende dag in huis, dat is wat ondernemers tegenwoordig willen en dat doen wij dus.”

 

KADER

Bedrijfsnaam: BrainWorks Communication BV

Officiële oprichtingsdatum: 1-4-1996

Aantal medewerkers BrainWorks: 6

Goed in: denken in oplossingen

Meest memorabele moment: zakelijk heb ik die niet, elke dag is weer een feest. Met zijn eigen uitdagingen.

Grootste ambitie: het ogenschijnlijk onmogelijke elke keer weer waarmaken.

 

KADER

Naam:Marco Molhoek

Geboren: 10 maart 1963 in Drachten

Burgerlijke staat: ongehuwd

Hobby’s: mijn kids, zeilen, hardlopen, auto’s,

 

 

 

Delen via

Vergelijkbare berichten