Nieuwe werkwijze zorgt voor ruim 60% groei voor De Mediastrateeg

maart 6, 2023

De Mediastrateeg. Het bekende marketingbureau in Burgum heeft met de kennis die ze normaal op eigen klanten toepassen haar sales binnen tien maanden laten groeien met ruim 60%. De marketingspecialisten ondervonden dat hun werkwijze niet meer aansloot bij hun doelstellingen en hebben het roer omgegooid.

“Wat wij onze klanten kunnen bieden hebben wij voor ons eigen bedrijf gebruikt en met succes. Wij hebben gebruik gemaakt van onze eigen expertise. We waren voorheen namelijk toch een beetje zoals de schilder waarbij de verf van zijn eigen huis afbladdert”, aldus Jan Auke Steegstra, directeur van De Mediastrateeg. Toch kent dit succesverhaal ook een andere kant; wie investeert zal groeipijnen ervaren op vele vlakken.

Groei vereist ruimte

De Mediastrateeg kreeg hier mee te maken, maar zit in een stijgende lijn wat groei betreft. Deze zogenoemde groeipijnen horen bij het ondernemerschap en klanten moeten dit ook realiseren. Jorn de Jong, marketingmanager van De Mediastrateeg, wil dit benadrukken. “Als onze klanten willen groeien vereist dit wel ruimte. Het moet op financieel gebied en qua tijd wel mogelijk zijn. Als je als bedrijf wilt groeien, heeft het geen nut om maar een dienstje af te nemen omdat het erbij hoort. Je kunt dus niet van het minimale het maximale vragen. Je moet er echt vol voor gaan. Ik zie dat steeds meer klanten dit doen en bewust voor een totaalstrategie kiezen. Het is belangrijk zo’n strategie van tevoren te bepalen en dáár de middelen op aan te sluiten, in plaats van de middelen af te nemen om vervolgens nog eens een doel te bepalen. Voor ons geldt dan ook om steeds weer nieuwe doelen te stellen en hierop voort te borduren, zodat wij onze klanten het beste kunnen helpen.”

Blijven ontwikkelen

Steegstra vertelt hier meer over: “Wat heel belangrijk is, is dat je blijft kijken naar wat er geoptimaliseerd kan worden en hierbij niet te afwachtend bent. We zijn altijd bezig met het ontwikkelen van doeltreffende online presentaties, sterke aanwezigheid op social media en goede advertenties op Google. We hebben bewust kleine teams omdat we dingen juist simpel willen houden. De lijntjes met de klanten blijven op deze manier kort, wat de bereikbaarheid zeker vergemakkelijkt. Het is bij ons ook duidelijk hoe wij te werk gaan. Deze directe aanpak communiceren wij naar de klant, zodat deze weet waar hij of zij aan toe is. Belangrijk hierbij is bijvoorbeeld dat we onze marketingplannen op een unieke wijze kort en bondig vastleggen en dus geen lange voorstellen schrijven. Zo houden wij heel hoge kwaliteit betaalbaar.”

Grootste van Noord-Nederland

De investering heeft voor De Mediastrateeg zeker zijn vruchten afgeworpen. “Onze belangrijkste doelstelling is om het grootse marketingbureau van Noord-Nederland te worden. Op korte termijn willen we driekwart van de omzet van de prognose van dit jaar al in de eerste helft binnen hebben. We zitten precies op de lijn dit te behalen”, aldus Steegstra.

Alles in 1 huis

Het bureau biedt vele pakketten aan op het gebied van websites, webshops, google ads, film, fotografie en social media. Eén van de redenen dat zij de doelen met succes hebben behaald, is dat alles kan worden aangeboden vanuit 1 bedrijf. “Wij zijn niet afhankelijk van andere partijen, maar hebben alle expertise in huis. Zo kunnen we snel schakelen. Voor onszelf, maar ook voor de klanten.

Daarnaast hebben we vaste contactpersonen waar wij op elk moment een beroep op kunnen doen. Hierdoor stijgt het niveau aanzienlijk. Toch zijn er altijd verbeterpunten. Je moet echt meegaan met de tijd om optimaal goed werk te leveren.” Steegstra is eerlijk en optimistisch over de werkwijze en de toekomst van het bedrijf.

Doelgroep

Zij werken voor bedrijven die een budget hebben van rond de 500 – 1000 euro per maand, maar ook voor bedrijven met een marketingbudget van meer dan een ton. Steegstra: “Wij concurreren vaak met bureaus die een marketingplan van 50 pagina’s hebben met een even groot bedrag. Wij kunnen op één A3 een schema uitwerken wat net zo effectief is en zo de kosten laag houden.”

Vergelijkbare berichten