Meer vacatures dan werkzoekenden. Het klinkt als een droomscenario voor sollicitanten, maar voor werkgevers en ondernemers brengt het veel uitdagingen met zich mee. Mensen worden steeds kritischer en selectiever bij de keuze voor een werkgever. Een flink salaris is al lang niet meer voldoende om kandidaten te vinden. Mensen willen niet alleen zinvol werk maar ook werken bij bedrijven die een impactvolle bijdrage leveren aan de maatschappij. Maar wat is dat dan? En hoe doe je dat dan? Het Werkcongres SWF biedt antwoord op deze prangende vragen.
Vijf sprekers en dagvoozitter Helga van Leur
Het vinden, binden, boeien en behouden van (potentiële) medewerkers vraagt om anders denken én doen als het gaat om werk, arbeidsmarkt en werkgever- en ondernemerschap. Op het Werkcongres SWF ontdekken bedrijven op een laagdrempelige manier hoe zij brede welvaart integreren in hun manier van werken. Het is een evenement waar kennis, inspiratie en netwerken samenkomen en men dankzij experts uit alle windstreken naar huis gaat met waardevolle inzichten en praktische handvatten om het verschil te maken.
Niemand minder dan journalist, presentator en auteur Sander Schimmelpenninck, Jacco Vonhof voorzitter van MKB Nederland, Marleen Rijpkema bestuurslid en initiatiefnemer van Generatie Fryslân 2035, algemeen directeur van Poiesz Supermarkten Piet Smit en neurowetenschapper Ayca Szapora staan 20 juni op het podium van Theater Sneek om hun visie met de aanwezigen te delen. Televisiepresentatrice en ambassadeur klimaat, duurzaamheid en gedrag Helga van Leur vervult de rol van dagvoorzitter.