Een jaar geleden verhuisde KBK Administratie en Advies naar het nieuwe kantoor aan de Lavendelheide in Drachten. “En dat bevalt heel goed. We hebben het druk en groeien gestaag door”, legt directeur Jacob Koenen uit.
Het speerpunt binnen het bedrijf ligt op het moment op de verdere automatisering en het teruggeven van administratie informatie aan de klant, waardoor zij goede beslissingen kunnen nemen voor hun bedrijf, zo gaat Koenen verder. “Dat zijn belangrijke zaken die op het moment bij ons spelen.”
Om de toenemende drukte aan te kunnen verwelkomt KBK binnenkort een nieuwe collega. “Zo groeien we mooi door”, aldus Koenen, die zeven jaar geleden KBK Administratie en Advies opstartte. “We zijn ook zeer tevreden met ons nieuwe onderkomen, dat dicht bij de snelweg ligt en waar voldoende parkeerplek aanwezig is. Dat is ideaal voor onze klanten.”
Doorgroeien
KBK Administratie en Advies heeft op verschillende locaties gezeten, waaronder vijf jaar op De Klim, ook in Drachten. “We helpen onze klanten met hun boekhouding, loonadministratie, financiële rapportages en fiscale aangiften. Ook geven we advies over financiële, juridische en fiscale zaken binnen ondernemingen. We zijn als het ware de spil tussen ondernemer, belastingdienst en bank.”
Het administratie- en advieskantoor telt – met de komst van de nieuwe collega – zeven medewerkers. “We zijn jaren bezig geweest met acquisitie en hebben een jaar geleden een portefeuille overgenomen van een administratiekantoor dat gestopt is. Het gaat goed met KBK en dat willen we langzamerhand verder uitbouwen. We werken veel met MBO-stagiaires, die we intern opleiden en vaak blijven ze bij ons bedrijf werken. We geven op deze manier kennis door en als ze dan bij ons blijven hangen, zegt dat ook wel iets over ons bedrijf.”
Centraal
De ondernemer staat bij KBK Administratie en Advies centraal. “Onze kracht is dat wij ons écht verdiepen in onze klanten. Wij zien onszelf als een verlengstuk van de bedrijven waarvoor we werken. We stellen ons flexibel op en zijn altijd bereikbaar voor persoonlijk contact. Door opleidingen te blijven volgen, kunnen we de ondernemers nog meer van dienst zijn.”
Cijfers
Lekker in de cijfers zitten, is één van de mooiste dingen van zijn vak, vindt Jacob Koenen. “En natuurlijk het contact met de klanten. We hebben ruime ervaring met zowel grote als kleine ondernemingen. Het begeleiden van startende ondernemers geeft met name veel voldoening. We geven verder advies en ondersteuning bij financieringsaanvragen, stellen het financiële deel van een ondernemingsplan op of adviseren bij overname, verkoop of verandering van rechtsvorm. Het is bijzonder mooi als je er bij de belastingdienst een besparing voor de klant uit kunt slepen. Zo zijn we op heel veel gebieden werkzaam”, zo besluit directeur Koenen van KBK Administratie en Advies.