Als werkstudent heb ik mij deze maand verdiept in mijn werkzaamheden bij Ondernemend Friesland. Mijn missie: de zichtbaarheid van de waardevolle content van Ondernemend Friesland vergroten.
Een van de hoogtepunten van mijn werk is het dagelijks vullen van de website met goede artikelen en columns. Elk stukje tekst heeft de rol van een digitaal visitekaartje, waarmee we de boodschap van klanten delen.
Meer bezoekers en grotere betrokkenheid
Op social media zijn we aan de slag met het delen van content. Elke like en deelactie dragen bij aan de online aanwezigheid van Ondernemend Friesland. Het resultaat? Niet alleen meer bezoekers op de website, maar ook een grotere betrokkenheid bij ons bedrijf.
De kers op de taart van ons werk is de lancering van nieuwe magazines, zowel in print als digitaal via Issuu. Het delen verstevigt niet alleen onze relatie met betaalde klanten, maar bereikt ook een breed publiek.
Duizenden mensen ontvangen het fysieke magazine en de digitale versie wordt veel gelezen. De website, het Issuu-kanaal en onze social mediakanalen stijgen in bezoekersaantallen. Een bevestiging dat onze boodschap wordt opgemerkt en gewaardeerd.
De rode draad door dit alles is de waardevolle manier van communiceren die Ondernemend Friesland biedt aan ondernemers. Het platform fungeert als ruimte waar ondernemers hun boodschap kunnen delen met een breed en zakelijk geïnteresseerd publiek. Tijdens mijn werk heb ik al veel inzicht gekregen in effectieve communicatie binnen de ondernemerswereld. Dit ervaar ik als erg leerzaam; de komende tijd ga ik me hierin nog verder ontwikkelen.
Brecht de Bruin
Ondernemend Friesland