Efficiëntieslag door maatwerk van Creative Work

augustus 15, 2024

Veel bedrijven weten niet dat ze hun werk (gedeeltelijk) kunnen automatiseren, wat vaak leidt tot de keuze om een vacature uit te zetten om werk gedaan te krijgen. Een overweging die directeur Hilbert Kalsbeek van internetbureau Creative Work herkent bij zijn klanten en hij wil hen bewust maken van de mogelijkheden. “Wij kunnen adviseren en helpen om de werkzaamheden efficiënter te maken.”

Alles begint met een goed gesprek, aldus Kalsbeek. Door goed te luisteren naar de wensen van de klant, kan Creative Work maatwerk leveren. ,,We bouwen een systeem dat specifiek toegespitst is op jouw bedrijf. Dit betekent dat de werkprocessen draaien zoals jij dat wilt, zonder dat je je moet aanpassen aan een bestaand systeem.”

Vaak blijkt dat binnen een onderneming efficiënter gewerkt kan worden, is de ervaring van Creative Work. Zo werken veel bedrijven nog met verschillende bedrijfssystemen, die samengevoegd kunnen worden tot één overzichtelijk gedigitaliseerd systeem. Binnen dit systeem kunnen gemakkelijk verschillende onderdelen gekoppeld worden. ,,Op die manier kun je bijvoorbeeld verkoop, voorraadbeheer en facturering snel en accuraat bijhouden.”

Voordelen van automatisering en digitalisering zijn dat het je tijd, minder werkdruk en meer overzicht oplevert: kortom, mogelijkheden om verder te groeien, aldus Kalsbeek.

AI

Ook het gebruik van Artificial Intelligence (AI) biedt veel mogelijkheden, vervolgt hij. Bij Creative Work willen we klanten graag voorlichten over het enorme potentieel van AI. ,,Veel mensen weten nog niet wat je allemaal met AI kunt doen. Ons advies is om contact op te nemen, zodat wij bij jouw bedrijf kunnen langskomen en samen kunnen kijken wat er met AI gedaan kan worden.”

AI kan zorgen voor een verdere efficiëntieslag. Het kan bepaalde werkprocessen vergemakkelijken, zoals het maken van de planning of offertes. ,,Zelf werken we binnen ons bedrijf al met AI. We gebruiken het op meerdere vlakken, bijvoorbeeld voor het schrijven van teksten, het maken van offertes en binnenkort ook voor de planning. Natuurlijk wordt de laatste check altijd gedaan door een werknemer.”

Persoonlijk

Het werk van Creative Work speelt zich af op drie vlakken: het bouwen van websites en webshops, hosting van websites en applicaties en het bouwen van maatwerk op het gebied van automatisering en digitalisering.

De persoonlijke benadering is daarbij van groot belang, benadrukt Kalsbeek. ,,Het is belangrijk om de eindgebruiker goed voor ogen te hebben. Voor wie bouwen we de website of webshop? Zo kunnen we – in goed overleg met onze klanten – een beter eindproduct neerzetten en zorgen voor optimalisering en professionalisering van de werkzaamheden.”

Toekomst

Creative Work bestaat al 19 jaar en wordt sinds drie jaar gerund door Kalsbeek. Ruim een jaar geleden betrokken de werknemers van Creative Work een nieuw pand aan de Wattstraat 8 in Buitenpost.

In het pand van het internetbureau kunnen klanten ideeën opdoen over hoe er snel en efficiënt gewerkt kan worden. ,,We werken bij Creative Work met z’n allen in één gedigitaliseerd systeem. Dat wil zeggen dat onze programmeurs ons systeem gebruiken als informatie- en communicatievoorziening maar ook voor bijvoorbeeld urenregistratie. Het is slechts een greep uit de mogelijkheden.”

Daarnaast kunnen klanten inloggen in het systeem van Creative Work om de voortgang in te zien van werkzaamheden, om te communiceren of om bestanden aan te leveren. ,,Zo willen we laten zien hoe het kantoor van de toekomst er uit zou kunnen zien”, besluit Kalsbeek.

Vergelijkbare berichten

26 feb 2024