De slapende reus is wakker geworden

juni 4, 2009

Had men enkele jaren geleden nog geen 80 leden; inmiddels hebben al meer dan 250 bedrijven voor een sponsorschap getekend. Een knappe prestatie, voor wie bedenkt dat de kredietcrisis de communicatie budgetten van veel bedrijven heeft doen slinken. Bovendien is sponsoring van SC Heerenveen voor menig Fries bedrijf al een bijna vanzelfsprekend onderdeel van het communicatiebudget, waardoor er dikwijls niet zoveel meer overblijft voor anderen.

Knap dus, van de Leeuwarders, maar vanzelf gaat het niet. Wie een band wil opbouwen met bedrijfsleven én publiek moet actief en creatief zijn. En dus bedacht een groepje leden van de businessclub Cambuur de ‘shirtjesactie’. Zeven sponsors zetten de schouders eronder en maakten de aanschaf van tienduizend Cambuur-shirts mogelijk. Deze shirts werden gratis uitgereikt aan het publiek.

Op het shirt prijkte voorop het Cambuur logo en de slogan ‘Voor elkaar!’ en achterop de bedrijven die het mogelijk maakten. De feestelijk bedoelde actie kreeg een dikke grijze rand door het overlijden van Jan Riedstra, een dag voor de wedstrijd tegen Zwolle. Niettemin wonnen de Leeuwarders (3-1 en een daaropvolgende beslissingswedstrijd met 2-0) en werd Roda JC de tegenstander voor de ‘grande finale’. De uitkomst van die duels tegen de Limburgers zullen bij de meesten bekend zijn: Cambuur verloor de allerlaatste wedstrijd, na een knotsgekke tweede helft met penalty’s.

Op de tribune en langs de lijnen probeerden fans tevergeefs hun tranen te bedwingen. Uit de luidspreker klonk nog een keer: ‘SC Cambuur promoveert, is het niet nu dan volgend jaar’. Op basis van wat directeur Alex Pama, trainer Menzo, spelers, supporters  en sponsors in de play offs hebben neergezet, lijkt dat een zeer reëel scenario. De slapende reus is inderdaad wakker geworden.

Cambuur-direcrteur Alex Pama, in gesprek met Omrop Fryslan, direct na de wedstrijd tegen Roda JC

De bedrijven die de shirtjesactie mogelijk maakten waren PAX (industriële logistiek en transport), Visser ATR (Afvalverwerking, Transport en Recycling), Makelaardij Hoekstra, de Noordelijke Dagblad Combinatie (o.a. Leeuwarder Courant), Spin Off (bedrukken van T-shirts, borden, spandoeken en ook bedrijfsevenementen en catering), WTC Expo (tevens hoofdsponsor) en Shipdock Harlingen van Amsterdammer Heino Braspenning.

Kijk voor een fotoverslag van meerdere Cambuur-wedstrijden van de play offs op

http://picasaweb.google.nl/mennonarvic/CAMBUUR_ZWOLLEShirtjesactie_22Mei_2009?feat=directlink

en op

http://picasaweb.google.nl/mennonarvic/CAMBUUR_RODA_3JUNI2009?feat=directlink

Voor meer informatie over de businessclub Cambuur kan contact worden gezocht met  Sjoerd van der Meij (mobiel: 06-51760794) of Jan Bruin (mobiel: 06-22520419): info@cambuur.nl

Delen via

Vergelijkbare berichten