Batavus stapt over op CMS van Snakeware

april 7, 2010

State of the art CMS

 

Met de vraag “Kunnen jullie de huidige databases en CMS van onze website naar een state of the art CMS omzetten?” kwam Frank van den Eeden, Marketing Manager van Batavus, midden januari bij Snakeware terecht. Na een nadere kennismaking eind januari, waar beeldvorming en planning rond het omzetten aan de orde kwamen, werd er door Snakeware een plan van aanpak geschreven en begin februari gepresenteerd. Dit plan van aanpak was geheel gefocust op het opnieuw ontwikkelen van de Batavus website op basis van de content management software CMS Enterprise van Snakeware en dat in minder dan twee maanden tijd. Na een creatieve en optimalisatie sessie midden februari waar, naast verantwoordelijke medewerkers van Batavus, de specialisten van De Franse Kamer aan tafel zaten, werd door Snakeware een start gemaakt met dit ambitieuze project. Door de technisch geavanceerde opzet van de content management software van Snakeware was de migratie van de website in een kort tijdsbestek een realistische uitdaging. Naast de technische implementatie verzorgde Snakeware in samenwerking met De Franse Kamer enkele optimalisaties in het ontwerp, waarbij de nadruk lag op gebruiksvriendelijkheid en communiceren van beleving rond het merk Batavus.

 

Blinken van trots

 

Het resultaat mag er dan ook zijn. www.batavus.nl bevat een overzichtelijk startpagina met een prachtige “brandbox”, duidelijke trechters en ingangen voor verschillende doelgroepen zoals bijvoorbeeld dames, heren of kinderen en natuurlijk onderverdelingen in allround, elektrische of bijvoorbeeld racefietsen. Daarnaast vindt men op de startpagina 5 collectietoppers gerangschikt op dames en heren, kun je snel je officiële Batavus dealer vinden of online door de gehele Batavus collectie lopen via de Fietskiezer, waarbij je de mogelijkheid hebt om tot drie fietsen met elkaar te vergelijken en aanvullend een recensie van een fiets te schrijven. “Het vertrouwen dat Batavus in ons heeft om in de hoogste versnelling en door snel te schakelen een kwaliteitssite op de markt te brengen doet ons blinken van trots”, zegt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware.

Delen via

Vergelijkbare berichten