2e deel gastvrijheidonderzoek Leeuwarden van start

september 27, 2010

In 2010 wordt de Leeuwarder gastvrijheid onderzocht door 15 teams mystery guests. Zij onderzoeken diverse facetten van gastvrijheid; van websitebezoek en telefonisch contact, tot het fysieke bezoek, entree via auto en openbaar vervoer en sfeer in de straten. Deze 0-meting is bedoeld als stimulans en enthousiasmering om de hoffelijkheid van Leeuwarden in kaart te brengen. Het onderzoek draagt bij aan de doelstelling Beste Binnenstad 2015.

Onderzoek
Marketing Leeuwarden is opdrachtgever van het onderzoek. Het onderzoek is een kwalitatief onderzoek gericht op de beleving van de bezoeker. Deze mystery guests bezoeken Leeuwarden in twee periodes, in het begin en het eind van de zomer. Zij zullen de stad bezoeken als gewone bezoekers: van de entree via auto of openbaar vervoer, winkelen, eten, bezoeken van een culturele instelling, etc. Daarnaast worden de verwachtingen van het bezoek vooraf meegenomen. Als benchmark bezoeken zij ook de steden Alkmaar en Groningen. Er wordt gerapporteerd over drie onderdelen; de gastbeleving per sector, de gastvrije hardware beleving van Leeuwarden (routing, bewegwijzering) en de gastvrijheid bij het inwinnen van informatie (telefoon, e-mail, websites). Het onderzoek wordt uitgevoerd in nauwe samenwerking met de Leeuwarder Ondernemersvereniging en het project Binnenstad Boppe.

Delen via

Vergelijkbare berichten