WTC Leeuwarden begint met Business Academy

juli 4, 2012

“Wij denken dat ondernemers veel meer kunnen profiteren van de netwerken die via de WTC’s beschikbaar zijn. Het zou me niet verbazen als dit concept op termijn wereldwijd wordt gekopieerd,” zegt directeur Evert Jan Schouwstra van WTC Leeuwarden. De manier waarop internationaal zaken wordt gedaan is drastisch aan het veranderen. Het economisch zwaartepunt in de wereld verschuift sneller dan gedacht van het Westen naar het Oosten. Door de vele toepassingen van internet worden het gedrag van consumenten en de relaties tussen bedrijven onderling anders. Wie internationaal wil excelleren, moet hier op inspelen en zijn kennis en competenties blijven ontwikkelen en veelzijdig zijn. Denken in vernieuwende, prikkelende oplossingen voor bestaande markten en bouwen aan nieuwe markten, relaties en orders. Werken aan sociale innovatie. Het internet gebruiken als marketinginstrument. Netwerken en zakendoen met diepgaand begrip van andere culturen, het zijn allemaal elementen die in de cursussen van de WTC Business Academy aan de orde komen.

Deelnemers krijgen een schat aan informatie over alle aspecten van internationalisering, zegt Schouwstra. “En verzorgd door vooraanstaande experts uit de universitaire en HBO-wereld én het bedrijfsleven. De kennis over het wereldwijd zaken doen wordt bovendien versterkt door het netwerk van de mondiale WTC-organisatie. Ook daar kunnen deelnemers van profiteren.”
“Dit is zeer ambitieus”, zegt academiedirecteur, prof.dr. Rien Segers, in het dagelijks leven is hij hoogleraar bedrijfscultuur en directeur van het Center for Japanese Studies aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij merkt op dat hij nog niet veel vaker een dergelijk ambitieniveau meemaakte. “De lat ligt hoog, maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen.”

Keuzevrijheid

Het bijzondere van de courses is de hoge mate van keuzevrijheid die de deelnemer heeft, benadrukt Schouwstra.  “Men kan steeds kiezen uit 3 modules. Per module kunnen maximaal 15 personen deelnemen.” Het WTC doet ook een belofte: iedere module zal tenminste enkele belangrijke tips en adviezen bevatten waar deelnemers direct na de course concreet mee aan de slag kunnen. Schouwstra: ‘Wij zijn er extreem op gespitst om bedrijven en anderen in deze conjunctureel lastige tijden handvatten te geven. Instrumenten waar ze direct iets aan hebben, waar ze verder mee komen.”

Ambiance

Een belangrijk onderdeel van het concept van WTC Business Academy is het bieden van hoogwaardige inhoud, maar ook een hoogwaardige ambiance. Schouwstra:  “Het gaat natuurlijk om de inhoud. Maar een goede ambiance is wél een factor van belang als het gaat om het kunnen absorberen van kennis én het informeel delen van ervaringen. Hier in het WTC kan dat. Een heerlijke omgeving. Er is een viersterrenhotel, een toprestaurant en er zijn geweldige zalen en cursusruimten, met alle moderne faciliteiten. Bovendien heeft ook de stad Leeuwarden van alles te bieden. Met de grandeur van alle monumenten en een gezellige binnenstad.” 

De Executive Courses en trainingen van WTC Business Academy zijn in eerste instantie bedoeld voor internationaal opererende bedrijven en voor bedrijven met internationale ambities. Maar zij staan ook open voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen op het gebied van internationalisering. De eerste Course ‘Internationale Sales’ start in de late namiddag van 3 oktober en wordt verder op 4, 5 en 6 oktober gehouden in het WTC Leeuwarden. Na afronding van de course kan de deelnemer een certificaat verwachten.

WTC Business Academy heeft inmiddels ook zes andere trainingen in voorbereiding. Meer informatie is te vinden op www.wtcbusinessacademy.com

Delen via

Vergelijkbare berichten