JCDecaux gaat de huidige Billboards in Leeuwarden vervangen door dubbelzijdig roterende exemplaren die meerdere reclameboodschappen kunnen tonen. Door deze uitsluitend op toplocaties te plaatsen kunnen adverteerders rekenen op maximale zichtbaarheid. Te meer omdat Leeuwarden als provinciehoofdstad een belangrijke regiofunctie heeft: jaarlijks ontvangt de stad meer dan 2,5 miljoen toeristen en dagelijks zeker 30.000 forenzen.
Sleutelstad in het noorden
Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux Nederland: “Vanzelfsprekend zijn we erg verheugd over het winnen van de aanbesteding. Leeuwarden is één van de twee grootste steden van de noordelijke regio en heeft net als Groningen een zeer groot verzorgingsgebied. Onze Mupi’s® en gloednieuwe Billboards geven adverteerders de mogelijkheid om zowel de stad als de omgeving uitstekend te bereiken.”
JCDecaux is wereldwijd marktleider in stadsmeubilair. De buitenreclame-exploitant is hier vertegenwoordigd in maar liefst 50 steden, waarbij het zwaartepunt ligt op de steden in de Randstad en provinciesteden met een belangrijke regiofunctie. Het nieuwe contract met de gemeente Leeuwarden gaat in per 1 januari 2013.