Nieuwe toekomstgerichte bedrijfsnaam
Algemeen directeur Annette van der Meulen legt uit hoe de nieuwe naam ontstaan is:
“Na de toevoeging van de asbestsanering vonden we de naam NIVO NOORD niet langer passend. We hebben een heel breed aanbod van diensten, we zijn veel meer dan een schoonmaakbedrijf. We zochten daarom een naam die dat beter vertegenwoordigt. Bovendien was de regio-aanduiding ’NOORD’ al geruime tijd niet meer volledig. Maar NIVO heeft zoveel naamsbekendheid, die wilden we niet helemaal loslaten. De nieuwe naam ‘de NIVO groep’ biedt heel veel mogelijkheden om te groeien. Het is op de toekomst gericht, hier kunnen we weer een hele poos mee vooruit”, aldus Van der Meulen.
Frisse huisstijl met praktische touch
Bij deze nieuwe naam hoort ook een bijpassende nieuwe huisstijl. De NIVO groep blijft dicht bij het oude logo; strak en stijlvol. De paarse kleur is onmisbaar in onze herkenbare identiteit. Echter is er 1 belangrijk visueel element toegevoegd; een groen vinkje. Dit vinkje staat voor kwaliteit. Het idee kwam van controller Jan Remmelt Schoemaker: “Een essentieel onderdeel van kwaliteit bewaken is veelvuldig controleren. In het schoonmaakwerk, maar ook in calamiteiten en asbestsanering is controle ontzettend belangrijk. Door het in het logo op te nemen, maken we dit aan al onze stakeholders kenbaar.”