Bij BHV Centrum Friesland krijg je naast maatwerk een partner in veiligheid ‘Groeien is mooi, maar onze klanten bedienen is belangrijker’

oktober 15, 2024

Ondanks zakelijke opdrachtgevers als Jumbo, Omrin, Noorderbreedte, Damen en Empatec, weten Walle Jelsma (44) en Klaas Bergsma (56) waar ze vandaan komen. Beide eigenaren van BHV Centrum Friesland uit Leeuwarden genieten net zo van een particuliere opdracht als van een nieuwe partner als BASF uit Heerenveen. “Onze gedrevenheid en persoonlijke benadering is altijd hetzelfde”, aldus Klaas. Hij gaat in op de recente ontwikkelingen binnen de organisatie.

Per toeval lopen Walle Jelsma en Klaas Bergsma elkaar tegen het lijf. Klaas over die ontmoeting. “Ik werkte op de ambulance en gaf tevens trainingen op het gebied van veiligheid. Vanuit de brandweer werd ik gebeld met de vraag of ik een oefen-AED tot mijn beschikking had. Bij het langsbrengen trof ik Walle. We raakten in gesprek en hadden vergelijkbare ondernemersplannen. Hij zocht iemand die verstand had van eerste hulp. Ik had juist behoefte aan een partner die kaas had gegeten van brand. We vulden elkaar perfect aan. We dronken veel kopjes koffie, maakten een businessplan en zijn eind 2017 gestart met BHV Centrum Friesland.”

Doorontwikkeling

Wat vanuit de kofferbak van een auto begon, is uitgegroeid tot een veertienkoppig team dat werkzaam is vanaf een multifunctionele vestiging aan de Zwettestraat in Leeuwarden. Vanaf daar kunnen ze klanten op diverse manieren bedienen. Klaas: “We geven incompany-trainingen voor bedrijven, maar op ons eigen terrein kunnen we binnen lesgeven en buiten diverse praktijksituaties simuleren. Wij geloven in learning by doing. Er is genoeg ruimte voor uitbreiding. Zo zijn we momenteel druk bezig met het maken van een extra unit, waar een escaperoom in komt die in het teken staat van BHV. Dit biedt een realistische en uitdagende omgeving, waarin deelnemers praktijkervaring kunnen opdoen en hun probleemoplossende vaardigheden testen. Ik denk dat het een innovatieve aanpak is om de betrokkenheid en het leereffect te vergroten. In september gaan we daarmee starten. Daarnaast ontwikkelen we een training over het effect van het gebruik van drank of drugs tijdens werkzaamheden en hoe je dat kunt herkennen. Meerdere bedrijven hebben zich hier al voor aangemeld. Zo breiden we onze dienstverlening steeds verder uit, waarbij we goed kijken naar de vraag en wens vanuit de klant.

Partner in veiligheid

Naast BHV-trainingen kan BHV Centrum Friesland voor klanten tevens hun planning, toolboxen, certificeringen, keuringen, audits, noodplannen en ontruimingsplattegronden verzorgen. “We zijn allround”, aldus Klaas. Vooral door mond-tot-mondreclame neemt het aantal klanten toe. Chemiebedrijf BASF uit Heerenveen is daar een mooi voorbeeld van. “Een werknemer van BASF kreeg onze naam door via een connectie van Omrin, waar we sinds jaar en dag mee samenwerken. Binnen BASF doen we inmiddels alles rondom de BHV-organisatie. We geven twaalf trainingen per jaar, maar regelen bijvoorbeeld ook de toolboxen en overige veiligheidsmiddelen. We zijn partner in veiligheid.”

Kwaliteit waarborgen

Bij BHV Centrum Friesland krijg je te maken met ervaren vakspecialisten, die hart voor de zaak hebben. “Omdat Walle en ik beide uit de praktijk komen, halen we vaak gerichte voorbeelden naar voren. Dat werkt goed. Verder is onze benadering persoonlijk. Als een klant na 20.00 uur belt, dan zijn we er voor hun. Walle en ik zijn ontzettend gedreven. Samen met het team stralen we dat ook uit.” Op de slotvraag of er een stip aan de horizon is, is Klaas duidelijk. “Onze ondernemersdroom is wel uitgekomen. We hoeven niet veel meer te groeien. Het kan en mag, maar moet wel haalbaar zijn. Klanten kunnen bedienen en kwaliteit waarborgen vinden we belangrijker. Net als vooroplopen in kennis en onze brede dienstverlening. Ik wil vooral zo doorgaan, plezier maken en dan zien we wel wat er op ons pad komt.”

www.bhvcentrumfriesland.nl

Vergelijkbare berichten