De week van Annemijn Filius

maart 24, 2025

Het werk voor een ondernemer gaat altijd door. Maar toch, die maandag is wel een belangrijke dag. Het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Welke ambities hebben ondernemers? Hoe ziet hun weekagenda eruit op maandagochtend? Waar verheugen ze zich op? Vandaag duiken we in de week van Annemijn Filius, mede-eigenaar Geen Saus.


Naam: Annemijn Filius
Bedrijf: Geen Saus
Functie: Mede-eigenaar
Geboortedatum: 22-10-1987
Geboorteplaats: Kollum
Hobbys’: Ik hou van creatief bezig zijn – of dat nu ontwerpen is, brood bakken of een nieuwe dans leren. Lekker actief, maar ik kan ook genieten van een goed boek en een fijne vakantie.
Website: www.geensaus.com

Waarin onderscheiden jullie je?

Wij doen niet aan marketing sausjes. Geen Saus, dus zijn we wars van opsmuk zonder inhoud. Geen opgeklopte verhalen, maar eerlijke, effectieve strategieën die werken. Helder, creatief en zonder onnodige franje.
Wij zijn er voor de ondernemers die een ambitieuze verdiepingsslag willen maken. Die vooruit willen en begrijpen dat ze hun klanten en medewerkers daarvoor nodig hebben. Want impact maak je niet alleen.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Marketing is een vak waarin krachtige woorden al snel hun betekenis verliezen. Wat ik het mooiste vind? Wanneer een klant écht begrijpt wat we doen en denkt: “Ja, dit is precies wat we nodig hebben!” Geen blabla, maar een strategie die werkt. Plus, de dynamiek van het vak is geweldig: de ene dag sta ik op grote hoogte om het vakmanschap van een dakdekker vast te leggen, de andere dag duik ik in de positionering van een duurzaam truienmerk dat lokaal geproduceerd wordt.

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Vol ambitie! Over vijf jaar is Geen Saus nog steeds eerlijk, eigenzinnig en zonder overbodige franje – groter misschien, maar altijd trouw aan onze eigen manier van werken en onze klanten. Misschien hebben we tegen die tijd een kantoorhond. Of een broodrooster die niet meteen crasht bij de tweede boterham.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. 
Wat springt eruit, waar verheug je je op?

Deze week heb ik een afspraak waar ik naar uitkijk: een creatieve kick-start voor een nieuwe klant die ‘iets unieks’ wil. Dit zijn de momenten waarop ik helemaal los kan gaan – geen rem erop, gewoon volle bak ideeën spuien en concepten vormen. Dat creatieve proces geeft me energie! En aan het einde van we week hebben we een leuk feestje; we mogen het jubileum van een klant mee vieren. 

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?


Blijf bij je kern en hou het simpel. Hoe sterker je verhaal, des te minder saus je nodig hebt.

Vergelijkbare berichten