Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Meta Groot Antink, copywriter bij Tekst met Pit. Hoe ziet haar agenda eruit en wat houdt haar bezig?
Waarin onderscheidt jouw bedrijf zich?
Officieel ben ik copywriter, gespecialiseerd in websiteteksten. Maar in de praktijk zit ik ook enorm op de structuur: hoe kan het helderder voor de lezer, wat ga je precies aanbieden en is dat aantrekkelijk genoeg om direct tot verkoop te leiden? Voordat we de teksten uitzetten, die ik de dag erna uitwerk voor de klant, zitten we uitgebreid te sparren en ben ik bijna een businesscoach, of marketingstrateeg.
Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?
Dat ik een website dusdanig inhoudelijk kan bekrachtigen, dat de klant er tranen van in de ogen krijgt. Dat ze ’s avonds mijn teksten nalezen die ik heb aangeleverd en dat ze emotioneel reageren: dít is precies wat ze doen en wie ze zijn maar wat ze nooit zelf zo durfden neer te zetten.
Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?
Ik hoop dat naast de éénpitters, ook meer directeur/eigenaren dan inzien hoeveel sterker je profilering wordt als het wat pittiger mag, inhoudelijk. Geen borstklopperij maar wel echt laten zien wat je waard bent.
Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. Wat springt eruit, waar verheug je je op?
Een overleg met Yolanda Schaap van TinkOm met wie ik 21 september een gave ondernemerstraining organiseer in Burgum, de Groeidag. We kijken dan per ondernemer wat hun onderscheidende kracht nu is of kan worden, en hoe je dat vertaalt in sfeer, tekst en structuur op je site. Het draaiboek ligt klaar want we hebben deze eerder gedraaid, maar het is fijn om die laatste week nog even alles op scherp te zetten.
Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?
Lees je marketingteksten eens na en vraag je na elke zin af: “En dus?” Daarmee haal je de open deuren eruit en zie je wanneer je vult om te vullen. De vrijgekomen ruimte vul je met dingen die de lezer wél wil weten. Ga maar eens in hun hoofd zitten en los al hun bezwaren op. Dat doe je met het zinnetje “Ja maar…”. Als je die weerlegt, bellen mensen je. Niet om meer informatie, maar om klant te worden.