Het werk van een ondernemer gaat altijd door. Maar de maandag is wel een belangrijke dag, het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Vandaag duiken we in de week van Peter van der Laan, hypotheekadviseur / kantooreigenaar bij BTER financieel Heerenveen. Hoe ziet zijn agenda eruit en wat houdt hem bezig?
Waarin onderscheiden jullie je?
Het kopen van een huis en het afsluiten van een hypotheek is voor klanten een zeer belangrijke beslissing. Persoonlijk en oprecht betrokken, het vertrouwen winnen en krijgen van klanten is waar wij het voor doen en goed in zijn. Een eerste afspraak voeren wij het liefst op kantoor of bij klanten thuis. Daar wordt de basis gelegd voor het vervolgtraject. BTER financieel werkt met meer dan 10 zelfstandige erkende financiële adviseurs die dagelijks met elkaar sparren om onze organisatie te verbeteren en klanten een optimale oplossing te kunnen bieden. Wij regelen niet alleen de hypotheek maar maken een compleet financieel voorstel met aandacht voor alle vormen van verzekeringen en het verduurzamen van woningen. We hebben niet overal verstand van. Daarom werken we met veel partijen samen om onze klanten het beste te kunnen bedienen.
Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?
Er is eigenlijk geen klant en klantsituatie die hetzelfde is. Bij ons gaat het ook over rentes maar heel veel meer aspecten komen aan bod. Het gaat veelal om emotie, vertrouwen, meedenken, ontzorgen, klankborden, doorpakken wanneer nodig en verantwoordelijkheid nemen. Het is daarom van belang om klanten goed te leren kennen om ze goed te kunnen adviseren. Dit levert veel persoonlijke en interessante gesprekken op. Je wil een lange termijn relatie met je klant opbouwen en ze echt helpen. Dat is het mooiste van mijn vak!
Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?
Dan hoop ik nog net zoveel plezier in mijn vak te hebben als dat ik op dit moment heb. Met het team van BTER financieel verwacht ik dat wij dan een gevestigde naam zijn in de financiële dienstverlening. Maar ook dat de balans tussen werk en privé in evenwicht blijft. Want ondernemen is natuurlijk geen 9-5 baan. Ook in de avond en in het weekend ben je regelmatig aan het werk. Dan is het in mijn ogen zaak dat je ook zorgt dat je als gezin tijd met elkaar door kunt brengen.
Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan.
Wat springt eruit, waar verheug je je op?
Er staan een aantal mooie gesprekken met nieuwe klanten in de agenda zowel starters als enkele doorstromers. Waarbij er ook weer een nieuwbouw woning op de agenda staat. Het mooie daarvan vind ik altijd dat je meegenomen wordt in de nieuwste woontrends qua keukens, badkamers en vloeren. Dat blijft speciaal om een proces van brochure naar opgeleverde woning helemaal te mogen begeleiden.
Maar wat er echt uit springt is een afspraak inzake de Duurzame week van Smallingerland. Daar ben ik met een collega van BTER financieel bij betrokken.
En waarom?
Want een steeds belangrijker onderdeel van financieel advies is het managen van de energielasten van huizenbezitters en huizenkopers. Daar proberen wij vooruitstrevend in te zijn en met de overige ketenpartners consumenten over te informeren. Want verduurzamen doen je niet alleen voor de kostenbesparing, je doet het ook voor de generaties die na ons komen.
Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?
Het aloude “zeggen wat je doet en doen wat je zegt” is voor mij belangrijk in een zakelijke relatie. Afspraken maken en nakomen.