Het is 1 december 1941 als 'pake' Goitzen Feenstra, vanachter zijn groentekar, start met de verkoop van verzekeringen. Nederland wordt op dat moment geteisterd door de Tweede Wereldoorlog, een periode met veel onzekerheid. Juist die onzekere start tekende en tekent de werkwijze van Feenstra Adviesgroep: met persoonlijke aandacht het beste voor de klant willen realiseren. Het familiebedrijf krijgt vorm wanneer ook de zoon van Feenstra in het bedrijf komt werken. Zo moet hij kilometers fietsen om openstaande leningen bij de boeren te incasseren. Later krijgt hij van zijn vader de opdracht om ook verzekeringen af te sluiten voordat hij zijn weg naar huis vervolgd. De afstanden zijn inmiddels te overzien nadat de fiets plaats heeft gemaakt voor een brommer.
In de jaren 70 neemt Feenstra het bedrijf van zijn vader over en vestigt hij zich in de Leeuwarder wijk Huizum. Met de overname van het bedrijf groeit ook het dienstenpakket. Zo richt het kantoor zich nu ook op: vastgoed, makelaardij en de overnames van verschillende assurantiekantoren. Het bedrijf floreert en de persoonlijke aandacht blijft haar vruchten afwerpen.
Het is begin jaren 90 wanneer zonen, Gooitzen en Thomas Feenstra hun opwachting maken binnen het familiebedrijf. Het zijn prachtige tijden en met de opkomst het internet wordt er een compleet nieuwe dimensie gegeven aan de financiële sector. In 2009 nemen de zonen, vanwege het ziekbed van hun vader, het bedrijf over. De twee broers staan aan de vooravond van een economische crisis die veel vergt van het aanpassingsvermogen. Diverse bedrijfsactiviteiten worden afgestoten en er wordt afscheid genomen van personeel. Het is een klap voor het bedrijf, maar dankzij het vertrouwen van klanten én dankzij de persoonlijke benadering van Feenstra Adviesgroep houdt het bedrijf zich goed staande.
Het bedrijf zit inmiddels al weer een tijd in het pand aan de Verlengde Schrans 81, nog steeds dicht bij de wijk Huizum, waar Feenstra Adviesgroep echt vorm kreeg. Met het jubileum luidt het advieskantoor een bijzonder nieuw jaar in waarin huidige en nieuwe klanten diverse, bijzondere activiteiten kunnen verwachten van het familiebedrijf.