Fryslan Marketing: toerisme Friesland profiteert van recessie

juli 29, 2009

De groeicijfers over de eerste 4 maanden van dit jaar zijn beter dan Fryslân Marketing had verwacht. Friesland heeft samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Recron en KHN afgelopen winter extra ingezet op “vakantie in eigen land”. De campagne met De Familie Lekkerweg heeft volgens Fryslân Marketing zoden aan de dijk gezet. “Door extra in te zetten op de promotie van Fryslân in het binnenland hebben wij duidelijk kunnen profiteren van de recessie”, aldus directeur Paul van Gessel van Fryslân Marketing.

De groei in de Friese toeristische sector valt des te meer op als gekeken wordt naar de landelijke cijfers. In dezelfde periode daalde het aantal toeristen in Nederland met 2,2% en het aantal overnachtingen daalde met 2,8%. “Friesland heeft opnieuw marktaandeel gewonnen en dat is heel belangrijk voor onze regionale economie”.

De toeristische sector in Friesland telt ruim 3.000 bedrijven en biedt werkgelegenheid aan 23.000 mensen. Dat is 11% van de werkgelegenheid in Friesland. Vooral de Wadden, het Friese Merengebied en de Friese 11 Steden zijn in trek.

Bron: Liwwadders

Delen via

Vergelijkbare berichten