Gaastra wordt kledingsponsor van skûtsje ‘De Sneker Pan’

juni 25, 2009

Gaastra heeft het besluit genomen om naast de Sneekweek ook De Sneker Pan te sponsoren omdat ze de banden met Sneek, als plaats waar het allemaal is begonnen, wil verstevigen.

Gaastra en Sneek zijn eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, niet in de laatste plaats omdat ze allebei een Waterpoort als beeldmerk hebben.

In 1897 begon de toen 22-jarige Douwe Gaastra in Sneek een zeilmakerij met uitzicht op de Waterpoort van Sneek, waar hij dan ook zijn inmiddels wereldwijd bekende logo van maakte. Hij had zich ten doel gesteld de loodzware katoenen zeilen van de skûtsjes lichter te maken en vestigde zijn roem toen hij daar inderdaad in slaagde.

In 1996 introduceerde Gaastra zijn eerste kledinglijn en in 2000 werd het onderdeel van de McGregor Group N.V., waar het samen met McGregor het grootste merk is.

Voor de Sneker zeilers is o.a. een speciale zeiloverall ontwikkeld, verstevigd met IBQ op de slijtgevoelige plaatsen zoals knieën en zitvlak, omdat het zeilen op een skûtsje nu eenmaal andere eisen stelt aan kleding dan het zeilen in een open bootje. Daarnaast zullen de zeilers ook de beschikking krijgen over kleding , die tijdens officiële onderdelen van het skûtsjesilen (zoals  palaver, prijsuitreiking, etc.) gedragen kan worden, waardoor de eenheid ook op de wal herkenbaar wordt.
Gaastra wordt sponsor de Sneeker Pan
Skûtsjesilen anno 2009 is een sport waarbij hoge eisen wordt gesteld aan mens en materiaal.
Stichting “ De Sneker Pan”  hoopt met het binnenhalen van Gaastra als sponsor de concurrentie op sportief vlak weer  een stapje voor te zijn.

Delen via

Vergelijkbare berichten