Henry de Boer nieuwe algemeen directeur MAS Outreach

mei 1, 2018

Vanaf het begin van zijn carrière vervulde De Boer 17 jaar lang management- en commerciële functies bij ABN AMRO. Eind 2011 begon hij voor zichzelf met So Practical om op praktische wijze plannen en projecten uit te voeren.

Zo zette hij in 2012 Kunstkade op: een organisatie in kunst- en cultuureducatie. Op verzoek van de Gemeente Leeuwarden schreef De Boer in 2013 het advies voor het opnieuw organiseren van de sociale wijkteams in de gemeente. Dit leidde tot de opzet van Coöperatie Amaryllis. Vier jaar lang was De Boer hier directeur-bestuurder en voerde hij als het ware zijn eigen advies uit. Nu Amaryllis is uitgegroeid tot een volwassen organisatie, vond De Boer het tijd voor iets anders.

De Boer hoefde niet lang na te denken toen hij door MAS Outreach werd benaderd voor de functie van algemeen directeur.

“Ik werkte al jaren regelmatig samen met MAS Outreach. Bij verschillende opdrachten liep ik tegen communicatievraagstukken aan, waar ik MAS Outreach altijd bij heb betrokken. Vanaf het begin was er een klik. Als MAS Outreach aan een opdracht begint, beschouwen ze die als van henzelf. Ze zijn enthousiast, betrokken, gepassioneerd en gaan altijd tot het uiterste om het beste resultaat te behalen. Het is een commerciële organisatie waar geld moet worden verdiend, maar dat is niet het hoogste doel. Goede, mooie, duurzame dingen maken vinden ze belangrijker. En dat zowel voor de commerciële sector als ook de sectoren overheid, onderwijs, zorg, cultuur en natuur. Werkvelden waar ik blij van word.”

Het professionaliseren van de organisatie en de structuur van MAS Outreach ziet De Boer als zijn eerste taak. Ook wil hij de organisatie helpen bij het maken van strategische keuzes.

“We moeten duidelijkheid scheppen in wie we zijn, wat we wel en niet doen, waar we in uitblinken en hoe we dit verder kunnen uitdiepen. Daarbij is het belangrijk dat we relevant blijven. Dat we de dingen die we doen, goed blijven doen en tegelijkertijd goed kijken naar wat er om ons heen gebeurt. Dat we hierop anticiperen. Zo creëren we groei. Ik heb er enorm veel zin in. Na mijn functies in de financiële dienstverlening, de cultuur en de zorg mag ik nu meewerken in deze – voor mij – nieuwe wereld van de communicatie. Bij een organisatie waar veel potentieel in zit. Ja, daar word ik heel enthousiast van.”

Delen via

Vergelijkbare berichten