Friesland heeft al sinds oudsher een ontzettend sterke horeca sector. Dit geldt al helemaal als we de Waddeneilanden meetellen. Hierbij valt met name op dat de branding van veel horeca bedrijven van een sterk niveau is. In dit artikel vertellen we je wat de manieren zijn geweest voor horeca bedrijven in de omgeving om succesvol aan hun branding te werken.
Mooie verpakkingen voor takeaway
In de eerste plaats maken horeca bedrijven in Friesland gebruik van prachtige horeca verpakkingen voor hun takeaway eten en drinken. Doordat de verpakkingen er visueel mooi uitzien, hebben mensen sneller gezien van welk bedrijf je eten of drinken is. Daarnaast zul je een sterke reputatie opbouwen doordat de verpakkingen stevig zijn en nooit kapot gaan. Hierdoor komen klanten vaker terug en raden ze het bedrijf ook aan mensen in hun kringen aan.
Loyale klanten belonen
Bij horecabedrijven in Friesland staat het belonen van loyale klanten hoog in het vaandel. Ze begrijpen dat het de trouwe gasten zijn die het bedrijf draaiende houden en een positieve reputatie opbouwen. Daarom worden er verschillende initiatieven genomen om loyaliteit te belonen. Denk aan spaarprogramma’s waarbij klanten punten kunnen verzamelen voor kortingen of gratis extra’s. Daarnaast worden er regelmatig speciale acties en evenementen exclusief voor de trouwe gasten georganiseerd.
Viral social media campagnes
Als derde versterken horeca bedrijven in Friesland hun brand door middel van viral social media campagnes. Door middel van deze campagnes worden hun producten en diensten een stuk sneller gezien door mensen, waardoor men ook sneller overstag gaat met wat bestellen of daar eten. Met name het hebben van een bepaalde stijl van video’s en posts is iets wat een grote bijdrage levert aan een sterke branding.
Unieke horeca concepten bedenken
Tevens maken horeca bedrijven gebruik van unieke horeca concepten om aan hun branding te werken. Hiermee is het een stuk eenvoudiger om een opvallend restaurant te runnen waar bijna ieder persoon in de omgeving ooit iets over heeft gehoord. Het doel hierbij is mensen een ervaring te geven die ze nooit eerder hebben gemaakt. Door out-of-the-box te denken en innovatieve ideeën te omarmen, kunnen horecaondernemers in Friesland gasten verrassen en een onvergetelijke ervaring bieden.
Het vinden van een niche
Tot slot zie je dat horecaondernemers in Friesland een omstreken slim met hun branding omgaan door een niche te vinden. Het draait allemaal om het ontdekken van een uniek concept dat je onderscheidt van de rest. Of het nu gaat om het aanbieden van een specifieke keuken, het organiseren van thematische evenementen, of het creëren van een gezellige sfeer, het vinden van je niche stelt je in staat om je te richten op een specifieke doelgroep en een onvergetelijke ervaring te bieden.