Dit jaar zijn meer dan de helft van alle feestaankopen online aangeschaft. Afgelopen jaren heeft kopen via webshops een vlucht genomen. En waar een groeiende markt is, zijn ook kinderziektes. Bijna de helft van de klachten bij webshops gaat over het niet, of te laat leveren van producten of beschadigde leveringen.
Christien: “Om het maar simpel uit te leggen: wij vervoeren alles wat niet met de pakketpost mee kan.
Hoekstra BV is gespecialiseerd in het vervoeren van niet-standaard producten. Denk bijvoorbeeld aan producten die afwijkend van vorm of grootte zijn of juist heel breekbaar. Die hebben extra aandacht nodig om op tijd, compleet en schadevrij bij de klant aan te komen”.
Webshop dienstverlening. Afgelopen 2 jaar heeft Hoekstra BV haar focus meer gelegd op webshop dienstverlening en inmiddels komt meer dan 10% van de omzet van Hoekstra BV uit deze branche.
Christien vertelt: “Wij rijden bijna dagelijks voor diverse webshops met meubelen en tuinbenodigdheden door heel Nederland, maar ook voor online klanten van Joseph van de Loo BV uit Venlo, leverancier voor staal- en draadproducten. Daarnaast verzorgen wij voor nieuwkomer www.designtegels.nl uit Breda de hele orderafhandeling vanuit Sneek. De orders komen rechtstreeks binnen in ons geautomatiseerde orderacceptatiesysteem. Dagelijks halen wij de zendingen af in Breda en leveren deze binnen 24 uur bij particulieren door heel Nederland.Voor een andere mooie opdrachtgever – Koninklijke Tichelaar Makkum – vervoeren wij wekelijks pallets met keramiek en tegels voor bouwwerken. Ook werken wij voor diverse vestigingen van sanitair specialist Plieger in Nederland.
Kracht van Hoekstra Sneek. Bij het transport staat altijd de kwaliteit van de dienstverlening voorop. Hoekstra BV beschikt over een eigen warehouse en distributiecentrum waardoor er minder overslaghandelingen zijn tijdens het transport. Hierdoor is de kans op beschadiging of kwijtraken van goederen nihil. In de praktijk komen schades nauwelijks voor. En mocht er zich een keer iets voordoen dan zorgt de planning van Hoekstra BV ervoor dat eventuele onregelmatigheden snel en netjes worden afgehandeld. Door haar uitgebreide routenetwerk levert Hoekstra BV gegarandeerd alle leveringen binnen 24 uur af in heel Nederland.
Klant hoeft niet te wachten. De chauffeurs van Hoekstra leveren de producten af wanneer het de klant het beste uitkomt. De dag voor verzending ontvangen zij via SMS een gegarandeerde aflevertijd binnen een tijdvak van maximaal 2 uur. Zo hoeft de klant niet lang thuis te blijven voor ontvangst van de producten. Zeker voor particulieren heeft dit grote toegevoegde waarde.
Producten retourneren. Het kan voorkomen dat het geleverde product weer geretourneerd wordt door de klant. Deze retourstromen kunnen lastig zijn voor webshops. Voor Hoekstra BV is dit geen probleem. Zij kan producten binnen 24 uur na bericht vanuit de webshop ophalen, of omruilen bij levering van een nieuw product. De keuze ligt bij de webshop.
Opdrachtgevers positief over Hoekstra. Directielid Christien Lycklama à Nijeholt gaat ieder najaar bij haar opdrachtgevers langs om de samenwerking te evalueren en afspraken te maken voor het komende jaar.
“Als transporteur hebben wij al jarenlange ervaring met leveringen aan particulieren. Onze opdrachtgevers zijn unaniem positief over de samenwerking met Hoekstra. Dat is prachtig om te horen, want uiteindelijk zijn het de mensen die het verschil moeten maken. Ook krijgen wij vaak complimenten over onze fatsoenlijke chauffeurs. Zij helpen mee als dat nodig is en weten precies hoe zij het werk zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Het geeft de opdrachtgever een vertrouwd gevoel, dat de zending waar ze hard aan hebben gewerkt, ook onbeschadigd en op tijd bij de klant wordt afgeleverd. Het draait allemaal om vertrouwen” aldus Christien.
Betrokken familiebedrijf. De betrokkenheid van de medewerkers en de overzichtelijkheid van een familiebedrijf met zo’n 85 medewerkers speelt een grote rol bij de positieve klantbeleving. “Wij zijn groot genoeg om heel Nederland binnen 24 uur te kunnen bedienen maar bij ons telt óók iedere order en iedere klant” aldus de bevlogen Christien Lycklama à Nijeholt.