Junction Creative + Digital Agency: IJzersterk in online marketing

november 14, 2023

Junction Creative + Digital Agency is een fullservice reclamebureau in Leeuwarden dat creativiteit, media en technologie combineert. Van idee tot uitvoering en van online marketing tot opvallende verpakkingen, Junction denkt van A tot Z mee met merken en organisaties. Ondernemend Friesland vroeg Laurens Jongema (sales) en Selder Zwaan (online marketing) wat ze doen en waar zij kippenvel van krijgen in hun vak.

“Bij Junction werken we met een jong en enthousiast team van ongeveer 50 mensen”, vertelt salesmanager Laurens Jongema. “We zijn een full service reclamebureau dat op een Noordelijke en nuchtere manier meedenkt met haar klanten. Binnen Junction werken we met meerdere disciplines en zijn onze medewerkers verdeeld in squads. Zo hebben we onder andere een squad dat uit specialisten bestaat op het gebied van SEO, SEA, CRO en Social Media. Zij fixen bijvoorbeeld knelpunten op websites of zorgen dat ze beter gevonden worden in zoekmachines als Google. Daarnaast hebben we een squad ‘Design & Development’. Onze designers zorgen voor het mooie plaatje, onze developers focussen zich op de techniek erachter. Het bouwen en ontwerpen van een goede website is een secuur proces. Want fouten? Daar is bij ons geen ruimte voor. Daarom testen we alles door en door. Wanneer dit afgerond is, gaat onze squad met copywriters aan de slag om de website of -shop te vullen met doeltreffende teksten.”

Prestaties meten en analyseren

Als medewerker online marketing werk ik veel samen met de mensen van andere squads zoals ‘Motion’, legt Selder Zwaan uit. “Dit is de afdeling waar we stilstaand beeld tot leven laten komen, denk bijvoorbeeld aan animaties en video’s die je bedrijfsprocessen of producten uitleggen. Bewegende beelden en online marketing maken een sterke groei door merken wij bij Junction. Onze klanten zien iets op social media of YouTube en wensen dat ook voor hun eigen merk of bedrijf.”

“Als klanten voor het eerst bij ons komen dan analyseren we grondig wie ze zijn, wat ze doen, wat hun doelstellingen zijn, wie hun doelgroep is en hoe vindbaar ze zijn op internet”, gaat Selder verder. “Onze specialisten zijn van begin tot eind betrokken bij onze klanten, om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Door diverse kanalen in te zetten en de juiste specialisten aan te haken kunnen we echt impact maken! Daarbij rapporteren we maandelijks naar onze klanten door met tools als Google Analytics te werken. Want hiermee kun je onder andere zien hoe vaak jouw website bezocht wordt, welke kanalen bijdragen aan de doelstelling en hoe lang bezoekers gemiddeld op een pagina blijven.” “Hierin kunnen we als online marketeers de prestaties meten en analyseren en daarom doelgericht te werk gaan”, vult Laurens aan. “Zo brengen we de producten of diensten van onze klanten heel gericht onder de aandacht bij hun doelgroep.”

Ook offline campagneproducten

Junction werkt veel met Google Ads. Dit is het online advertentieplatform van Google, waarmee adverteerders hun producten en diensten door middel van advertenties kunnen promoten op het Google Netwerk. Selder: “Wij zijn hierin gecertificeerd partner van Google en daarom verplicht ieder jaar ons certificaat voor Google Ads opnieuw te halen. Maar dat houdt ons scherp en zorgt ervoor dat we constant op de hoogte blijven van wat er gebeurt in de wereld van online marketing.” “Advertising via Spotify, het maken van podcasts, we zijn ijzersterk in dit soort campagnes om bekendheid te genereren”, zegt Laurens gedreven. “’Nieuwe ouderen’ lezen geen krant, maar kijken filmpjes op hun telefoon of tablet en speuren daar naar de nieuwste producten. Iedere week zitten wij daarom met ons innovatieteam bij elkaar om te sparren over de laatste trends en hypes, zodat we oplossingen met impact kunnen bedenken voor onze klanten. En die oplossing ligt echt niet altijd in het online domein. We zijn een fullservice reclamebureau. Daardoor ben je voor een compleet nieuwe huisstijl of offline campagneproducten, zoals vlaggen of beursstands, ook bij ons aan het juiste adres. Veel offline producten vertalen we daarna wel weer online door.”

Snelle manier van solliciteren

Eén van de meest gevraagde diensten van Junction is de ‘arbeidsmarktcommunicatie’. Zetten ondernemers vroeger vaak een vacature in de krant of plaatsten zij die bij een uitzendbureau, tegenwoordig gaat bijna alles online. Laurens: “Onlangs plaatsten wij voor een bedrijf een vacature op de tijdlijn van LinkedIn – ze konden via de traditionele kanalen niemand vinden – en binnen no-time 30 sollicitanten. Deze snelle manier van solliciteren spreekt jongeren enorm aan, ze hoeven geen ellenlange brieven te schrijven, maar vullen kort wat gegevens in. En het werkt dus ongelooflijk goed!”

Kennis delen

Werken bij Junction is elke dag weer een dynamisch feestje en het samenwerken met klanten uit allerlei branches zorgt voor kippenvel bij Laurens. “Iedere keer weer is het mooi te ervaren dat een website of -shop doet wat hij moet doen, en dat klanten zien dat hun investering en vertrouwen in ons, werkt. Bekend maakt bemind, dat zien wij dagelijks. Met onze ‘creanisaties’ hebben we al veel prijzen gewonnen en we hebben dan ook de ambitie om hét bureau van Noord-Nederland te worden.” “Het mooie aan mijn vak vind ik de langdurige relaties die ik onderhoud met klanten”, zegt Selder tot slot. “Samen met mijn team begeleid ik klanten vaak langdurig en groeien we samen verder. Continu zijn er nieuwe ontwikkelingen en dat maakt iedere dag uitdagend.”

Vergelijkbare berichten