Voor wie het nog niet weet: wat is jullie unique selling point als bedrijf?
“De ligging en de vrije geest-sfeer die hier hangt. Dat vinden mensen altijd heel prettig.”
Jullie waren als een van de eerste bedrijven betrokken met Leeuwarden-Fryslân 2018. Wat was jouw motivatie om je als ondernemer aan te sluiten?
“Heel impulsief eigenlijk. Ik werd gevraagd en besloot spontaan ja te zeggen. Maar er zit wel een gedachte achter. Wij hebben dit jaar nu dertig jaar de camping. In al die jaren werken we samen met de culturele sector. Schrijvers, muzikanten, ontwerpers. We huren ze in of ze laten zich hier inspireren. Dat is heerlijk werken. En ook onze gasten waarderen dat zeer.”
Hoe zijn jouw bevindingen tot nu toe?
“Ik moet je zeggen: ik heb maar enkele bijeenkomsten bezocht voor de clubleden. Daar tref je dan andere ondernemers. Ik kom er altijd wel weer met nieuwe ideeën vandaan. Wel denk ik dat de bijeenkomsten wel wat interactiever zouden kunnen. Ondernemers hebben soms een duw in de rug nodig.”
Zijn er concrete voorbeelden te noemen van activiteiten waarmee je zelf als bedrijf inhaakt op het evenement?
“Zoals ik al zei: we werken al heel veel samen met kunstenaars. Maar wat ook helpt is dat je goede mensen ontmoet. Zo zijn we ook dankzij 2018 in aanraking gekomen met een operazangeres Lucette van den Berg, met wie we inmiddels al een Masterclass douche zingen voor dummies hebben georganiseerd op de camping. De gasten vinden dat soort zaken geweldig.”
Waar verheug jij je het meest op?
“Het eerste wat in me opkomt zijn de reuzen Royal de Luxe. En ook het project van Daan Roosegaarde op de Afsluitdijk wordt denk ik prachtig. Maar de verrassingen zitten vaak in de onbekendere kleine dingen.”