Nieuwe campagne voor Leeuwarden Studiestad

juli 3, 2018

Schröer wijst erop dat die banen niet alleen bestaan uit het onderwijzend- en ondersteunend personeel dat in dienst is van de hogescholen en de universiteit, maar ook worden gecreëerd doordat toeleveringsbedrijven die mensen nodig hebben. “Daarnaast zorgen ook studenten zelf voor een economische impuls in de stad”, zo vervolgt de directeur. “Zo’n 7.000 studenten hebben een kamer nodig, moeten eten en gaan op stap. Dat levert economisch wat op, maar dat doet ook wat met de binnenstad. Overal waar je een schoolgebouw ziet verrijzen groeit er allerlei bedrijvigheid. Koffietenten, broodjeszaken en ga zo maar door.”

Rozengeur en maneschijn

Nu zal vriend en vijand het erover eens zijn dat waar studenten verschijnen niet alles rozengeur en maneschijn hoeft te zijn. Schröer: “Natuurlijk is er soms sprake van overlast. Lawaai, lallende studenten; dat zijn geen prettige bijkomstigheden, maar wat mij betreft leveren de voordelen veel meer op dan de nadelen. De laatste jaren merk je dat Leeuwarden zich steeds meer ontwikkelt tot een bruisende studentenstad. Studenten zijn trots op het studeren in Leeuwarden en dat dragen ze ook weer uit.”

Campagne

De onderwijsinstellingen hebben samen met de gemeente en kennisinstellingen de handen ineengeslagen om een campagne te starten die Leeuwarden als studentenstad op de kaart zet: Leeuwarden Student City. “In een concurrerende wereld moet je van je laten horen”, zegt Schröer. “We willen er alles aan doen om meer studenten naar deze stad te trekken en daarbij willen we een lange adem hebben. Deze campagne zal daarom op zijn minst tot en met 2020 voortduren.” 

Nieuwsgierig? Via www.leeuwardenstudentcity.nl is een beeld te krijgen van de campagne.

Delen via

Vergelijkbare berichten