Klantervaringsonderzoek en reviews
Jaarlijks benadert Qualiview meer dan een miljoen patiënten voor klantervaringsonderzoek aan de hand van gevalideerde vragenlijsten. Dit doet Qualiview voor 8.500 zorgorganisaties. De vragenlijsten bestaan uit thema’s (zoals bejegening en verwachtingsmanagement) en onder andere een algemene beoordeling en de NPS (aanbevelingsscore). Op basis van deze resultaten is bepaald welke praktijk en zorgverlener het meest gewaardeerd wordt en een klant award verdient.
Oprechte belangstelling en geduld
Naast het kijken naar de thema’s en andere harde indicatoren worden er ook reviews verzameld. Deze zijn geanalyseerd door Opiness. Uit de review analyse van de winnaars blijkt dat naast het daadwerkelijk verhelpen van de klachten, met name oprechte belangstelling en een luisterend oor zorgen voor de zeer hoge waarderingen. Ook het krijgen van advies over ‘hoe thuis om te gaan met de klachten of oefeningen te doen’ wordt bijzonder gewaardeerd, zeker wanneer dit gebeurt met opbouwende woorden.
Linda Schulte van Opiness: “Echte aandacht en betrokkenheid bij de patiënt, de tijd nemen en vooral opbouwend en positief advies maakt dat deze specialisten eruit springen en een klant award hebben verdiend.”
De klantbeoordelingen van de winnaars zijn terug te lezen op Opiness in de rubrieken Fysiotherapie, Huidtherapie, Oefentherapie en Logopedie, in deze rubrieken zullen meerdere praktijken op termijn hun beoordelingen publiceren.