Sonja Schaap-Hamersma schrijft eerste praktische ondernemersboek over bedrijfsprofilering

januari 26, 2018

Focus

Veel ondernemers worstelen met hun profilering. Ze vinden het lastig te bepalen waarin zij uniek zijn. Ze vinden het moeilijk een heldere focus te kiezen voor wie zij het verschil willen maken. Dit zorgt voor een onduidelijk verhaal, waardoor zij niet de klanten krijgen die ze verdienen. ‘Een gemiste kans als je goed bent in je vak en het verschil kunt maken met jouw kennis en ervaring’, vindt Sonja Schaap, zelf al twintig jaar actief in het communicatievak, waarvan twaalf jaar als eigenaar van haar bedrijf Reflectit in Roosendaal. Als communicatie-partner hielp zij vele ondernemers met het maken van een professionaliseringslag voor hun bedrijf, waardoor zij zichtbaar werden en zich succesvol konden profileren. Sonja ontwikkelde haar eigen unieke aanpak voor dit belangrijke traject voor ondernemers, die bestaat uit drie belangrijke stappen die Sonja uitlegt in haar boek.

Optimale zichtbaarheid en meer leuke klanten

Hamersma's advies aan ondernemers: start met die unieke blauwdruk, als basis voor de invulling van de communicatie voor je bedrijf. Van daaruit vul je alle communicatie verder in, zowel in middelen als in mensen. Dan ontstaat een spiegelbeeld dat klopt met je unieke bedrijfskarakter. Pas daarna kun je je bedrijf op een goede manier in de etalage zetten. Resultaat is optimale zichtbaarheid – offline en online – zodat je je als ondernemer met je bedrijf onderscheidend en succesvol kunt profileren. Dat betekent meer leuke klanten, meer omzet en meer succes.

Over de auteur

Sonja Schaap-Hamersma (1968) stelt dat communicatie dé succesfactor is voor ieder bedrijf. In de afgelopen jaren heeft Sonja met haar passie voor communicatie samen met haar team vele ondernemers geholpen bij het maken van hun unieke blauwdruk (positioneren), het goed invullen van hun communicatie (professionaliseren) en het succesvol in de etalage zetten van hun bedrijf (profileren). Voor haar zijn deze drie stappen altijd met elkaar verbonden en versterken ze elkaar. Dit heeft geresulteerd in haar unieke aanpak, waarmee al ruim honderd bedrijven op de kaart zijn gezet.

In dit boek deelt Sonja haar eigen ervaringen als ondernemer en communicatiepartner: de valkuilen en leerpunten, haar unieke en praktische methodiek, een heleboel tips en natuurlijk de succesverhalen.

Delen via

Vergelijkbare berichten