Begin deze zomer verhuisde Marketing Crew van Franeker naar Leeuwarden. Bovendien bestaat het marketing- en communicatiebedrijf in 2022 vijf jaar en dat is reden voor een feestje, aldus eigenaar Jessica Tuinman. “Het is een mijlpaal en daar willen we samen bij stil staan.”
Het lustrum van Marketing Crew wordt met klanten en zakenpartners, het personeel en hun partners uitgebreid gevierd na de zomer. “We houden het jubileumfeest in ons nieuwe kantoor in Leeuwarden. Zo heeft iedereen gelijk de kans om ons nieuwe pand te bewonderen”, legt Jessica uit.
Met het personeel is het 5-jarige jubileum al eerder gevierd met een workation naar Portugal. “We zijn vijf dagen met het vaste team weggeweest. De combinatie van werk en ontspanning zorgt ervoor dat we als team sterker staan. We werkten aan de rand van het zwembad in de luxe villa voor opdrachtgevers en konden ’s avonds gezellig pizza’s bakken met z’n allen. Er ontstonden mooie gesprekken en nieuwe ideeën voor Marketing Crew.”
Jasje
In Franeker groeide Marketing Crew uit haar jasje. De centrale ligging van Leeuwarden was ook een belangrijke reden om te verhuizen. “Het is aantrekkelijker voor het personeel, maar ook gemakkelijker voor de klanten om naar ons kantoor te komen. Naast de praktische verbeteringen, biedt de nieuwe locatie ons ook de kans om als organisatie verder te groeien”, aldus Jessica.
Snijvlak
Vijf jaar geleden begon Jessica met het bedrijf Marketing Crew. Met een vast team, bijgestaan door freelancers, helpt het bedrijf haar klanten met vragen op het gebied van marketing en communicatie. Daarbij wordt er veel bij klanten binnen het bedrijf – ook wel incompany genoemd – gewerkt. “Het betreft tijdelijke, langlopende of zelfs doorlopende projecten. Het werk kan bestaan uit het adviseren over de propositie van een bedrijf, het vermarkten van een nieuw product of het aanspreken van een nieuwe doelgroep. Van advies tot uitvoering. Dus ook het opzetten van online en offline marketingcampagnes, beheren van social media en schrijven van teksten hoort erbij. In feite alles op het snijvlak van marketing en communicatie. We zijn het verlengstuk van onze opdrachtgevers; hun eigen externe marketingafdeling die van binnenuit werkt. Daardoor zijn de lijntjes kort, werken we transparant en kunnen we effectiever te werk gaan,” sluit Jessica Tuinman af.