Stichting FB Oranjewoud is voortgekomen uit de Stichting Friesland Bank en heeft zich ten doel gesteld om de werkgelegenheid in Noord-Nederland te bevorderen door via dochter Landgoed Oranjewoud Participaties te participeren in bestaande of nieuwe ondernemingen die bijdragen aan dit doel en is met name gericht op continuïteit. Vripack is de zevende participatie van Landgoed Oranjewoud Participaties, waar toe ook behoren NDC mediagroep, FGD Assurantiën, Greenmove Technologies, Koninklijke Tichelaar, Royal Jongbloed en Rentex Floron.
Betere Boten in minder tijd
De belangstelling van Landgoed Oranjewoud Participaties in het in Sneek gevestigde Vripack is ontstaan door Vripack’s oneindige streven naar continue innovatie, haar sterke visie inzake ‘Betere Boten in minder tijd’ en haar jarenlange en nauwe samenwerking met de maritieme opleidingen in de regio. “Er liggen serieuze plannen op tafel om tezamen met deze opleidingen verder de handen in een te slaan om daarmee de maritieme opleidingen nog aantrekkelijker te maken en het opleidingsprofiel nog beter te laten aansluiten bij wat de markt vraagt. Iets waar het gehele Noordelijke maritieme bedrijfsleven dan weer optimaal van kan profiteren”, verklappen een trotse Bart Bouwhuis en Marnix Hoekstra, de directie van Vripack.
Dit streven sluit volledig aan bij het doel van FB Oranjewoud dat door middel van het investeren in ondernemingen de economie en werkgelegenheid in Noord-Nederland wil bevorderen.
Minderheidsbelang
Het creatieve duo van Vripack, dat overigens al in 1961 in Sneek werd opgericht, is erg enthousiast door het besluit van Landgoed Oranjewoud Participaties om een minderheidsbelang in Vripack te verwerven, wat tot gevolg heeft dat Vripack hierdoor haar innovatie kracht kan vergroten en haar marktpositie in de wereldtop nog verder kan verankeren voor de toekomst en de continuïteit gewaarborgd blijft. “Ons gepassioneerde team zal hierdoor haar holistische ontwerpproces voor grote innovatieve en professioneel ontwikkelde jachten voor eigenaren en scheepswerven wereldwijd nog verder kunnen gaan uitbreiden. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een goed ontwerp meer is dan wat je ziet, het gaat er vooral om hoe goed het ontwerp werkt en aanvoelt in de praktijk”, aldus Bouwhuis en Hoekstra.